Min bakgrund

2010 hade jag ett samarbete med rockgruppen The Poodles och efter frågor från dem kring hur de skulle sköta sina sociala medier väcktes tanken på att starta en konsultverksamhet inom ämnet. Jag registrerade RockEm redan då, men det var först vintern 2015/16 som jag startade på riktigt.

Vad grundar jag då min kunskap inom content marketing och sociala medier på?

Teori
Jag har en ekonomie magister vid Uppsala Universitet, 2007, där jag inriktat mig på företagsekonomi och marknadsföring. Jag har även gått kurser i content marketing bland annat på Berghs School of Communication.

Praktik
Jag har arbetat på olika företag med marknadsföring, direktmarknadsföring och varumärkesarbete.

2009 flyttade jag till Visby för att arbeta med Bingo på Svenska Spel och har sedan även arbetat med övriga produkter på svenskaspel.se. Under min tid på Svenska Spel arbetade jag med alla marknadsföringens delar, men min absolut starkaste sida och det jag arbetat mest med är content marketing. Dvs att genom historieberättande och innehållsskapande bygga ett varumärke, stärka bandet till kunden och i slutändan öka försäljningen.

Passionen
Jag äter, lever, andas och älskar storytelling och sociala medier. Både privat och som företagare. I mitt hjärta skapar sociala medier så otroligt många möjligheter. Du kan idag hålla kontakten med så många fler vänner och bekanta än du hade chans att göra innan. Och som företagare får du en helt annan möjlighet att komma nära dina kunder och berätta din och ditt företags historia. Det är det jag vill hjälpa dig med.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •