Posted on

Vad gör du egentligen?

En del saker sägs på riktigt, en del kanske bara i mitt huvud. Ibland är det svårt att veta skillnaden. Speciellt med en hjärna som är näst intill omöjlig att stänga av.

Här är iaf vad det är jag egentligen gör nu 🙂

Random bekant: Vad är det du gör nu egentligen? Du målar om möbler eller?

Jag: Nja, det började väl lite där men den största delen av tiden konsultar jag som content manager.

Random bekant: Jahaaaaaaaa (ser väldigt förvirrad ut och verkar nervös för att jag ska förstå att hen inte fattar vad jag pratar om)

Jag: Ja, alltså jag hjälper företag att stärka sina varumärken genom att visa upp vad de kan och vad de gör. Dels med sociala medier, som Facebooksidor, Instagram eller Twitter t.ex., så de delar med sig av rätt saker och skriver på ett  och dels med innehåll till deras egna hemsidor. Både med statiska sidor och vad det ska stå där, men även med löpande nyheter t.ex. bloggar.

Random bekant: Jahaaaaa. Så du bloggar alltså? Och Facebookar?

Jag: Jepp! Fast på ett strategiskt och varumärkesbyggande sätt.

Random bekant: Men kan de inte göra det själva?

Jag: De allra flesta idag har absolut koll på hur man lägger upp en status på Facebook. Det är inte så svårt, bara att skriva och klicka publicera. Men det kluriga kan vara att skriva på rätt sätt och hålla ihop strategin. Veta varför en delar olika saker. Analysera vad som fungerar och agera på det. Alla tycker inte att det är lätt att skriva på ett intressant och fångande sätt. Sen tar det ju tid också. Du ska ju både ta reda på vad det är du ska skriva om, hålla koll på vad som händer på marknaden, fota, redigera bilder osv.

Random bekant: Så du målar inte möbler alltså?

Jag: Nej, bara för skojs skull.

Random bekant: Trist, men det kanske är roligt att sitta på Facebook hela dagarna. Höhö *blink blink*

Jag: Jo, det är riktigt roligt att få jobba med olika företag på helt skilda marknader och möta deras olika utmaningar. Jag får verkligen ta vara på det jag är bäst på och tycker är roligast. Jag får varje dag vara superkreativ och dessutom hela tiden tänka strategiskt och analytiskt.

Random bekant: Jaha. Det låter ju roligt. Fast man kan ju inte vara både analytisk och kreativ.

Jag: Jo.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *